Gerard Koning, commercieel directeur Coop reikt de cheque uit aan Sanne Rademakers en Corinne Hamming (r) van de Nierstichting. Foto: PR
Gerard Koning, commercieel directeur Coop reikt de cheque uit aan Sanne Rademakers en Corinne Hamming (r) van de Nierstichting. Foto: PR

Lege flessen brengen nierpatiënten stap dichter bij draagbare kunstnier

Algemeen

34.200 euro van Coop-klanten voor ontwikkeling

REGIO - Klanten van Coop hebben met de statiegeldactie 34.200 euro bijeengespaard voor de ontwikkeling van een draagbare kunstnier.

Coop reikte deze week een cheque van 34.200 euro uit aan de Nierstichting. Klanten van de 260 Coop-supermarkten konden dit voorjaar acht weken lang hun statiegeld doneren aan dit goede doel. Coop verdubbelde het ingezamelde bedrag. De opbrengst van de flessenactie wordt besteed aan de ontwikkeling van een draagbare kunstnier, die nierpatiënten hun vrijheid terug kan geven.
De Nierstichting zet zich op diverse manieren in om ervoor te zorgen dat mensen met een nierziekte in leven blijven en ook écht blijven leven. Dialyse houdt nierpatiënten in leven, maar is loodzwaar. Voluit leven kunnen nierpatiënten die dialyse krijgen dan ook niet. De Nierstichting werkt keihard aan een draagbare kunstnier. Hiermee krijgen nierpatiënten hun vrijheid terug. Corinne Hamming, Specialist Partnerships van de Nierstichting. "Een geweldige actie en een overweldigend resultaat! Ik wil Coop en haar klanten enorm bedanken. Hiermee zetten we grote stappen voor nierpatiënten met de realisatie van de draagbare kunstnier."

Gerard Koning, commercieel directeur Coop reikt de cheque uit aan Sanne Rademakers en Corinne Hamming (r) van de Nierstichting.
Sinds 2008 organiseert Coop ieder jaar verschillende statiegeldacties voor wisselende goede doelen. Met de acties is in totaal al meer dan 1,6 miljoen euro opgehaald. Op 1 juli dit jaar sloeg Coop een nieuwe weg in met de acties: de ruim 260 Coop-winkels steunen nu evenzoveel lokale doelen. Hans Stapel, Manager Coöperatiezaken: "Coop is lokaal betrokken en staat letterlijk en figuurlijk dichtbij haar klanten. Het steunen van lokale doelen ligt dan voor de hand. Voortaan komen er ieder kalenderjaar per winkel vier goede doelen aan bod. Samen maken we 't verschil voor bijvoorbeeld lokale sport- en muziekverenigingen, voedselbanken, dorpshuizen en dierenopvangcentra."


www.coop.nl

www.nierstichting.nl.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant