Herman Kemper en Hans Martijn Ostendorp tekenen het contract. Foto: PR
Herman Kemper en Hans Martijn Ostendorp tekenen het contract. Foto: PR

Shirtsponsors De Graafschap geven club zekerheid

Algemeen

DOETINCHEM - De verwachtingen waren eind vorige week hoog gespannen op de burelen van De Graafschap. Naast het communiceren van positief commercieel nieuws zou niemand minder dan Guus Hiddink zijn opwachting op De Vijverberg maken. De oud-speler van de Superboeren was gecharterd om de nieuwe bestuurskamer annex Heerenboerenkamer te openen. Echter, de westerstorm gooide roet in het eten, de internationaal gelouterde trainer kon niet op tijd in Doetinchem zijn. Het nam niet weg dat de club vol trots communiceerde dat maar liefst drie van de huidige shirtsponsors ook volgend seizoen het blauwwit van De Graafschap gaan sieren.

De bedrijven FlexFactory (voorkant), KemperKip (achterkant) en La Souris (mouw) hebben zoveel vertrouwen in de door De Graafschap ingezette koers, dat zij reeds in een vroeg stadium hebben aangegeven hun shirtsponsoring te verlengen. "Het is voor ons geweldig nieuws dat deze drie bedrijven, samen met de doorlopende contractpartners Coffee Fresh en Gieskes interieur, op ons tenue blijven staan. Het feit dat we dit nu reeds weten, geeft rust en stabiliteit. Het betekent dat we de juiste koers hebben ingezet. We willen als club meer zijn dan alleen voetbal. Op maatschappelijk vlak willen we nog meer gaan meespelen, zeg maar een verbindende factor zijn voor de hele regio", legt algemeen directeur Hans Martijn Ostendorp uit.

Mindere jaren
Het is bij de Superboeren niet altijd zo'n luxe geweest dat men in januari al wist dat het shirt voor het volgende seizoen verkocht was. Sterker nog, tot vlak voor de start van het huidige seizoen wist de toenmalige commercieel directeur geen hoofdsponsor binnen te krijgen. Pas toen enkele vooraanstaande sponsors de koppen bij elkaar staken en het concept Heerenboeren bespraken, stond een aantal ondernemers op. "Het klopt dat Clémence van Lent van FlexFactory tegen mij heeft gezegd dat als er meer ondernemers zijn die naast de sponsoring van De Graafschap het maatschappelijke aspect ook belangrijk vinden, hij in zou stappen. Binnen een mum van tijd was er een groep van ongeveer twintig ondernemers die het maatschappelijke concept aansprak. Dan krijgt het volume. Daar hebben Henk Bloemers en Ferry Nahon ook een groot aandeel in gehad", vervolgt Ostendorp.

Bestuurskamer
Naast het ondertekenen van de sponsorcontracten, was er die dag ook de opening van de nieuwe bestuurskamer. De ruimte op de tweede etage, waar de grote sponsors, aandeelhouders, bestuursleden en KNVB-officials vertoeven, heeft een heel nieuwe uitstraling gekregen. Van klassiek en oubollig naar modern met een industrieel tintje, waarbij het blauwe neonlicht voor de nodige sfeer zorgt. "Stukje bij beetje willen we de beleving in het stadion upgraden. Wij zijn bovenin begonnen, omdat die ruimte ook het domein is van de Heerenboeren. In de toekomst gaan we het hoofdgebouw beetje bij beetje moderniseren. We zijn weliswaar geen Amphion, maar we moeten wel de uitstraling krijgen van een heus voetbaltheater. Onze sponsors en supporters zijn een avond of middag uit."
Dat niet alles koek en ei is binnen de gelederen van De Graafschap bleek wel uit het feit dat Ostendorp zowel de Heerenboeren als de overige sponsors bij praatte met betrekking tot het mogelijke ontslag van Martine Zuil. "Wij hebben gekozen voor een organisatiestructuur waarin geen financiële ruimte is voor een aparte directeur commercie & marketing", besluit de algemeen directeur.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant