Mark Berden en Lucie Knufing voor de bekende modezaak in Varsseveld. Foto: Gelderse Post
Mark Berden en Lucie Knufing voor de bekende modezaak in Varsseveld. Foto: Gelderse Post

Berden verdringt naam Duthler maar de 'bedieningswinkel' blijft overeind

Algemeen

VARSSEVELD - Duthler Mode gaat voortaan door het leven als Berden Mode, Wonen en Meer. In Varsseveld betekent het vooral mode, het wonen blijft vooralsnog voorbehouden aan het warenhuis van Berden in Heerlen. In Varsseveld gaat de naamswijziging met name gepaard met de invoering van de frisse groene kleur die Duthler met de kenmerkende rode 'H' vervangt.

En niet te vergeten de nieuwe merken die de modezaak tegenwoordig voert. Met enkele nieuwe jonge merken, gericht op een iets jongere doelgroep, wil Berden ook die klanten aanspreken. "En dat lukt goed", merkte filiaalmanager Lucie Knufing al in de voorbije periode. "En met de wekelijkse opening op zondag bereiken we die doelgroep heel goed."

Niet dat de wat oudere klanten nu minder goed bediend kunnen worden in de voormalige Duthler-vestiging van Berden. "Integendeel. De collecties van de vertrouwde merken zoals bijvoorbeeld State of Art en Brax hebben we uiteraard ook. Maar we zijn ook blij met de nieuwe merken die we nu onder Berden binnen hebben gekregen. Neem bijvoorbeeld Scotch & Soda, Marc O'Polo en niet te vergeten de collectie van Nikkie (Plessen, red.). Dat vinden de jongere dames helemaal super."

Directeur Mark Berden noemt de stap om de naam Duthler van de gevel te halen groot. "Een moeilijke keuze waar we lang bij hebben stilgestaan. Duthler is een begrip. Maar we merkten ook dat het soms lastig was. Bijvoorbeeld waar het gaat om social media, de website, de huisstijl van de kassabonnen, briefpapier, reclame-uitingen en ga zo maar door. Drie namen, want we voeren ook nog de naam Houtbrox bij twee filialen, is niet ideaal. Door het gebruiken van een naam, ook de Houtbrox-filialen gaan op termijn Berden heten, creëren we uniformiteit en boek je veel efficiency-voordelen."

Knufing verwacht dat de impact mee valt. "Dat merken we al deze eerste dagen. Vaste klanten vraag ik wel eens wat ze er ervan vinden, maar ik hoor geen negatieve geluiden. Van de week zei een echtpaar dat ze de nieuwe uitstraling van het pand met de groene kleur heel netjes vonden, maar dat er een andere naam op de gevel staat hadden ze niet eens opgemerkt. Bovendien is de naam Berden al langer zichtbaar bij ons. Bijvoorbeeld op de kassabon, de draagtas en bij het opnemen van de telefoon was het al 'Duthler by Berden'. Toen Mark het voorstel voor de naamswijziging bij onze medewerkers neerlegde, zag iedereen het juist wel zitten."

'In oktober lanceren we de Berden-app'

De najaarscollecties van nieuwe en vertrouwde merken als Only, Vero Moda, Scotch & Soda, Gerry Weber, Betty Barclay, maar ook Tommy (Hilfiger) Jeans en PME Legend worden gepresenteerd. Daarbij treft de klant bekende gezichten. "Wij zijn echt een 'bedieningswinkel', we adviseren en weten vaak al wat onze klanten willen. Onze klanten waarderen dat sterk", weet Knufing, die zelf na 29 jaar het beste voorbeeld van de vertrouwde gezichten is. Mark Berden knikt. "Maar daarnaast gaan we ook mee met de tijd. We hebben een webwinkel die bovendien is aangesloten op Stockbase, zodat we van onze merken meer dan alleen de collecties die we in de winkels hebben liggen kunnen aanbieden. In de winkel komt er een webzuil waar mensen eenvoudig kunnen zoeken en bestellen, ook de web-only-artikelen. En in oktober lanceren we als Berden een app, die tal van mogelijkheden biedt, passend in deze tijd, bijvoorbeeld voor de klantenkaart en het punten sparen."


Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant